НАЧАЛО ------------- ESPAÑOL ------------- ENGLISH ------------- РУСКИЙ ------------- КОНТАКТ

Предлагаме копия на картини в много голям диапазон на разнообразие от теми и стилове, рисувани от стриктно подбрани художници кописти характеризиращи се с голям опит и с изключителна прецизност на изпълнението.

Техните професионални качества и вниманието което отделят върху всеки детайл на изработката в комбинация с използването на най-добрите материяли гарантира висококачествен и дълготраен краен продукт на който ще се наслаждавате цял живот.



Леонардо да Винчи, Leonardo da Vinci



"Мона Лиза"
висококачествено копие
масло върху платно
размер: 91 х 121 см.

Джокондата е най-популярният портрет в историята и може би най-известната картина от западно европейското изкуство. Нейната слава вероятно се дължи на многото литературни препратки към различните интерпретаций върху самоличността на героинята на Леонардо и също така на скандалната кражба на картината на 21 август 1911г.
Мона Лиза или Джокондата е картина нарисувана с маслени бои върху дъска от топола през 16 век от Леонардо да Винчи. Името Мона Лиза произлиза от биографията на художника, написана от Джорджо Вазари и публикувана 31 години след смъртта на Леонардо. В нея той идентифицира седящата дама като Лиза, съпруга на богатия флорентински търговец Франческо дел Джокондо. "Мона" е често срещано в италианския език сливане на "мадона", което значи "моята дама", еквивалент на френското "Madam"; така името на картината означава "Madam Lisa."
Алтернативното заглавие “ Джоконда” е женски род на Джокондо. На италиански giocondo означава също и “весел, жизнерадостен”, следователно "gioconda" означава "весела жена". Заради усмивката това име придобива двойно значение.
През 19 век и Мона Лиза, и Джокондата са вече утвърдени имена на картината. Преди да се утвърдят тези имена, картината е била назовавана с много и различни описателни изречения като "неизвестната флорентинска дама"
След като завършил творбата си Леонардо я отнесъл в Рим а по-късно във Франция където се е съхранявала до смъртта му. Знае се че е станала собственост на френския крал Франсоа I, който я е закупил за 12.000 франка, въпреки че не е ясно дали се е случило през 1517, преди смъртта на художника или след това през 1519. След като краля починал картината била преместена във Фонтенбло, след това в Париж, а по-късно в двореца Версай. Установено е че е принадлежала на френската кралска колекция а в XIX век Наполеон Бонапарт я е съхранявал първо в личната си резиденция а по-късно в двореца Тюйлери. След френската революция е преместена в Лувъра, където се съхранява и до днес.

Това е последната голяма творба на художника като се има в предвид че промените по картината са продължили до последния момент. Когато Леонардо заминава за Рим по повеля на новия Папа, начинът му живот се променя, става еднообразен и непродуктивен. Леонардо да Винчи починал без значителни ангажименти, под покровителството на папа Лъв X.